Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Pendolino PKP Intercity testowo na czeskich torach

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
20-10-2025
Ostatnia modyfikacja:
20-10-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
PKP Intercity

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Pendolino PKP Intercity testowo na czeskich torach
fot. PKP Intercity
Od dzisiaj do środy Pendolino w barwach PKP Intercity kursuje testowo poza granicami Polski. Sprawdzana jest współpraca techniczna pojazdu z infrastrukturą kolejową w Czechach. Testy są elementem weryfikacji taboru pod kątem interoperacyjności, czyli spójności pojazdów z infrastrukturą. Gwarantuje to bezpieczną i swobodną jazdę pociągów poruszających się między różnymi sieciami kolejowymi w krajach Unii Europejskiej.

Jazdy testowe w Czechach odbywają się od poniedziałku do środy (20-22 października br.). Została do nich wytypowana jednostka ED250-003. Są prowadzone we współpracy z czeskim przewoźnikiem České dráhy. Jest to kolejny element weryfikacji składów Pendolino pod kątem interoperacyjności. Dłuższe ćwiczenia operacyjne na czeskiej infrastrukturze kolejowej planowane są w pierwszym kwartale 2026 roku. Przedstawiciele PKP Intercity podkreślają, że skierowanie składu do Czech nie wpływa na rozkładowy ruch pociągów EIP.

Pociągi Pendolino, które kursują w barwach PKP Intercity, mają homologację, która umożliwia prowadzenie połączeń międzynarodowych do Austrii, Czech i Niemiec. Jednostka ED250 uzyskała homologację na terenie Czech w listopadzie 2022 roku. Skład może tam poruszać się z prędkością do 160 km/h, korzystając z dwóch systemów zasilania – 25 kV AC 50 Hz oraz 3 kV DC.

– Liberalizacja rynku to dla nas impuls do rozwoju. Na ten moment skupiamy się na ofercie krajowej i współpracy z kolejami zagranicznymi, aby zapewnić atrakcyjną ofertę do Czech, Niemiec, Austrii czy na Litwę. W rozkładzie na sezon 2025/2026 pociągi Pendolino obsłużą krajowe połączenia. Ale w odpowiednim momencie będziemy gotowi na to, aby komercyjnie wykorzystać składy ED250 poza Polską. Przygotowujemy się technicznie do tego – podsumował Adam Wawrzyniak, członek zarządu PKP Intercity.

Interoperacyjność sieci kolejowej zapewnia bezpieczny i nieprzerwany ruch pociągów po różnych liniach kolejowych, w tym pomiędzy poszczególnymi krajami Unii Europejskiej. Dyrektywa dot. interoperacyjności stanowi jeden z trzech aktów ustawodawczych obejmujących aspekty techniczne czwartego pakietu kolejowego. Jego celem jest ujednolicenie i uproszczenie rynku usług kolejowych na obszarze Unii Europejskiej. Został on przygotowany w celu ożywienia i zwiększenia konkurencyjności unijnego transportu kolejowego.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij